Vilkår og betingelser
Vilkår og betingelser
Generelle vilkår Siste oppdatering: januar 2016
EKSTREMT improtant:
Følgende engelsk oversettelse av Aquatuning generelle vilkår er bare en tjeneste for vår-engelsktalende og er til orientering KUN! Det er ingen juridiske gyldighet!
For eventuelle rettslige krav fra Aquatuning Gmbh bare de tyske generelle vilkår er juridisk bindende og gyldig og kan bli funnet på www.aquatuning.de her! eller under siden! Kun tysk lov med unntak av Uniform Lov om internasjonalt varesalg (CISG), selv om kunden bor i utlandet eller forretningssted ligger i utlandet.
De generelle vilkår regulerer inngåelse av kontrakt og ansvar mellom selskapet Aquatuning Gmbh ,: Nathanael Draht & Andreas Rudnicki og brukeren (kunden) samt håndteringen av kontraktene mellom brukeren og www.aquatuning.de, eier:
Aquatuning GmbH.
Omfang av gyldighet
For forretnings samhandling og relasjoner mellom Aquatuning GmbH, Carl-Zeiss-Str. 2, D-33758 Schloß Holte-Stukenbrock (heretter kalt "Aquatuning") og kunden bare følgende generelle vilkår i versjon gjeldende på tidspunktet for ordren gjelder. Ulike forhold til kunden er ikke akseptert av Aquatuning mindre Aquatuning har akseptert gyldigheten eksplisitt og skriftlig.
2. Inngåelse av kontrakt
2.1 Presentasjonen av varene i nettbutikken vår er ikke et bindende tilbud til kunden, men bare en ikke-bindende online katalog.
2.2 Utsendelse av kundens bestilling er et tilbud for inngåelse av en salgsavtale for inkludert varene på ordren på de vilkår som følger med bestillingen.
2.3 Etter mottak av ordre Aquatuning sender en e-post til kunden som bekrefter mottak av ordre og viser detaljene i den rekkefølgen de mottas (ordrebekreftelse). Dette ordrebekreftelse er ikke en aksept av tilbudet til kunden, men bare har til hensikt å informere kunden om mottak av ordre ved Aquatuning.
2.4 En kjøpsavtale er bare konkludert når Aquatuning skip de bestilte varene til kunden og bekrefter utsendelsen med en annen e-post til kunden, men senest med levering av ordren til kunden. Ingen avtale om salg er inngått for varer av samme størrelsesorden som ikke er oppført i utsendelse bekreftelse. Det samme gjelder for varer som ikke inngår i forsendelsen hvis ingen levering bekreftelse ble sendt tidligere, og kontrakten er derfor konkludert med levering av varene til kunden.
Tilbakekall av kontrakten for privatkunder
Kunder som er forbrukere, har følgende retten til tilbakekalling. En kunde er en forbruker om sin bestilling på Aquatuning ikke kan tilskrives hans kommersielle eller uavhengige jobbrelaterte yrker.
Tilbakekallingsrettighetsinformasjon
Rett til tilbakekalling
Du kan oppheve bestillingen innen to uker uten å oppgi grunn i skriftlig form (f.eks e-post, faks, e-post) eller - hvis du har mottatt varene før fristens utløp -by returnere varene. Fristen begynner med mottak av denne informasjonen i skriftlig form, men ikke før mottak av varer av mottaker (i tilfelle av regelmessige forsendelser ikke før mottak av første delvis forsendelse) og heller ikke før oppfyllelsen av vår informasjonsplikt som fastsatt i artikkel 246 §2 i forbindelse med §1 bokstav 1 og 2 EGBGB samt våre forpliktelser i henhold til §312e ledd en setning 1 BGB i forbindelse med artikkel 246 § 3 EGBGB. For overholdelse av fristen rettidig levering av varer eller tilbakekall i skriftlig form er tilstrekkelig.
Tilbakekallelsen skal sendes til
Aquatuning GmbH
Carl-Zeiss-Str. 2
D-33758 Schloß Holte-Stukenbrock
Fax: (+49) - (0) 5207 95846-222
E-post: info@aquatuning.de
Internett: www.aquatuning.de
Konsekvenser av et tilbakekall
I tilfelle av en gyldig tilbakekall hver av partene skal vende tilbake til de respektive andre parten ytelser og returnere eventuelle ekstra fordeler (for eksempel renter). Hvis varene er returnert til oss i en helt eller delvis forverret tilstand må du derfor betale en kompensasjon for tap av verdien hvis det er aktuelt. Dette gjelder ikke dersom verdien av varene ble bare redusert med kontrollere punktene som det ville ha vært mulig i en butikk. Ansvaret for en kompensasjon for tap av verdien kan også reduseres ved ikke å ta varene i drift som om de var i besittelse og ved å avstå fra noe som reduserer verdien av varen (e). Merchandise transportable av pakke skal sendes tilbake til oss. Du må dekke kostnadene for forsendelsen dersom forsendelsen ble fullført og inneholdt elementer som odered og verdien av varene returneres er under 40 € eller dersom varene har en verdi på mer enn 40 €, og du ikke har gitt din vurdering på tidspunktet for tilbakekall eller ikke har gjort en ned betaling er avtalt i kontrakten.
Elementer som ikke transportable av pakken vil bli plukket opp fra din plassering. Elementer som ikke passer for pakke forsendelse vil bli plukket opp. Forpliktelser for refusjon av betaling må oppfylles innen 30 dager. Fristen begynner for deg med utsendelse av din erklæring om tilbakekall eller sende ut de elementene som skal returneres, for oss med mottak av varene.
Slutten av tilbakekallings rettigheter informasjon
Konsekvenser av tilbakekalling: Du må dekke kostnadene for returforsendelsen dersom den leverte varene stemmer overens med den plassert ordre, og hvis prisen på varene som returneres ikke overstiger en verdi på 40 € eller hvis du ennå ikke har gitt din vurdering eller en kontraktsmessig avtalt delbetaling på tidspunktet for tilbakekall. I alle andre tilfeller returforsendelsen er gratis for deg.
Avtale om kostnadsbærende: Skal du benytte deg av din rett til tilbakekall, må du dekke den vanlige kostnadene for returforsendelsen dersom den leverte varene stemmer overens med den plassert ordre, og hvis prisen på varene som returneres ikke overstiger en verdi på 40 € eller hvis du ennå ikke har gitt din vurdering eller en kontraktsmessig avtalt delbetaling på tidspunktet for tilbakekall. I alle andre tilfeller returforsendelsen er gratis for deg.
3. Registrering av kunden, kundekonto
3.1 For å kunne foreta bestillinger på Aquatuning nettbutikken det er nødvendig at kunden registrerer ved Aquatuning og skaper en kundekonto
3.2 Umiddelbart etter registrering Aquatuning vil sende en e-post med kundeinformasjon til e-post fra kunden under registreringsprosessen.
3.3 Kunden må sørge for at den medfølgende e-postadressen er tilgjengelig og ikke ekskludert fra å motta meldinger på grunn av videresending, kansellering, filterinnstillingene spam eller overfylling. Kunden må holde passordet trygt fra misbruk av tredjeparter, og må ikke gis videre til tredjepart.
3.4 Informasjon om vår håndtering av kundedata kan bli funnet på elementet '' retningslinjer for personvern '' på www.Aquatuning.de.
4. Priser og betalingsvilkår
4.1 Alle priser oppgitt i nettbutikken vår inkluderer merverdiavgift kreves av loven. Alle priser er beregnet for behandling fra våre anlegg i Bielefeld, inkludert all emballasje og uten noen frakt og eventuelt COD avgifter og kostnader for frakt innsiden av EU. Netto Forsendelser til destinasjoner utenfor EU (f.eks Sveits) er unntatt ytterligere kostnader som mva eller tollavgifter. Ta kontakt med ditt lokale tollsted for å spørre om kostnadene (Sveits: www.ezv.admin.ch) Nærmere informasjon om frakt kostnader og betaling kan bli funnet på elementet '' Forsendelse '' på Aquatuning hjemmeside på
4.2 Kunden kan betale med forskuddsbetaling eller COD (Oppkrav). Internasjonale bestillinger vil bare bli behandlet når betalingen håndteres via forskuddsbetaling eller, etter anmodning, PayPal
Forhåndsbetaling
Forskudd kan gjøres enten ved bankoverføring eller PayPal. Når du bestiller via forskudd vil du motta en automatisk generert e-post som informerer deg om våre bankopplysninger og ordrenummeret av dere orden. Vennligst gi denne ordrenummer sammen med deg fullt navn som årsak til betaling. Vær oppmerksom på at, avhengig av ukedag og hastighet av banken, kan en overføring til vår konto ta 1 til 5 dager. Bestillingen kan bare behandles etter at vi har mottatt betalingen.
COD (kontant ved levering) ordre:
COD bestillinger er vanligvis betales kontant til levering person av transportøren (vær sikker på å ha den nøyaktige mengden klar som leverings personell vanligvis ikke bære noen endring!) Vær oppmerksom på at DHL og GLS vil belaste en ekstra € 2,00 COD gebyr som ikke vil bli oppført på vår regning.
4.3 Kunden har motregning rettigheter dersom hans motkrav er etablert i en juridisk bindende form og uutforskede eller akseptert av oss bare. Kunden har kun rett til forvaring dersom hans motkrav er basert på samme juridiske affære.
4.4 Minimum bestillingsbeløp
Det er en minimumsordreverdi for sluttkunder. Vennligst ta dette fra den laveste bestillingsverdien i handlekurven. For kommersielle kunder vil vi kreve en markering for små volum kjøp av 5, - € Net Dersom ordreverdien er under 50, - € Net.
4.5 Vær oppmerksom på at med ordre fra land som Sveits og andre land som belaster en import skatt Aquatuning har ingen innflytelse på mengden av tollavgifter og skatter i landet. I dette tilfellet må du informere deg selv om kostnadene for deg ved import av ordre til ditt land. Disse avgiftene er ikke pålagt av Aquatuning og er ikke inkludert i fraktkostnader. Hvis bestillingen er underlagt betaling av merverdiavgift ved innførsel til landet (f.eks Sveits) kan du trekke fra tysk moms fra bestillingen og ikke overføre den.
5. Levering og transportskader
5.1 Bestillingen er levert av utsendelse fra vårt lager til leveringsadressen oppgitt av kunden eller - hvis arrangert for - etter samling av kunden.
5.2 Dersom Aquatuning aksepterer ordren til kunden, montering og levering av ordren vil bli igangsatt umiddelbart etter at bestillingen er mottatt. Hvis bestillingen inneholdt bare elementer som er oppført som "på lager", vil ordren normalt bli sendt innen neste arbeidsdag. Hvis elementet er merket med "Shipping dato:" eller "forventet", vil ordren bli sendt ut så snart alle elementer er tilgjengelige. Dersom en ordre inneholder elementer av ulik tilgjengelighet, vil ordren kun sendes når alle elementene er tilgjengelig med mindre noe annet er avtalt.
5.3 Levering av forskuddsbetalingsoppdrag
Når betalt via forskudd ordren vil bli sendt ut så snart det fulle fakturerte beløpet er kreditert til Aquatuning. Aquatuning vil ikke bestille varer for kunden for forskuddsbetalingsoppdrag. Skulle en forsinkelse resultat av dette, hvis f.eks en bestilte varen har solgt ut i mellomtiden og må bestilles på nytt, vil Aquatuning umiddelbart informere kunden om dette.
5.4 Hvis leveransen skal gjøres til leveringsadressen oppgitt av kunden Aquatuning vil provisjon en levering selskap (For nasjonale pålegg vanligvis GLS). Risikoen for tap under transport i er dekket av Aquatuning i forholdet til kunden i henhold til lov om kunden ikke er i forsinkelse av aksept.
5.5 For Aquatuning å kunne kreve eventuelle skader under transporten fra transportøren må kunden oppmerksom på eventuelle synlige skader på forsendelse til levering personell og må være oppmerksom på det på th kvittering. Skader ikke synlige ved levering av pakken må meldes til transportøren innen 7 dager fra levering som ellers det antas at, på bekostning av Aquatuning, ble ordren levert uten skader. Aquatuning er derfor avhengig av samarbeid ved håndtering av transportskader.
Eksternt merkbart transportskader
Du er ikke generelt forpliktet til å åpne pakken ved mottak for å sjekke for eventuelle transportskader. Imidlertid er en transportskader rimelig presumable fra det ytre utseende av pakken ,. f.eks hvis det er sterkt skadet, knust, revet eller om innholdet i pakken er følsomme, og det skrangler når rystet, må du åpne pakken i nærvær av leveranse personell og sjekk for eventuelle skader på innsiden av pakken. Denne plikten til å sjekke bare strekker seg til å se etter noen åpenbare skader som ødelagte elementer eller deformasjon av varer eller hvis varene rangler når han rister det (Internt løse deler). Hvis denne kontrollen viser en transportskade det må bemerkes til redningsmann og må bekreftes av ham. Leverings personell er juridisk forpliktet til å bekrefte skaden. Etterpå kan du la den rekkefølgen i originalemballasjen (så vidt fortsatt mulig), ikke bruk det og umiddelbart ta kontakt med oss via telefon eller e-post slik at vi kan ta vare på behandling av erstatningskrav.
Eksternt ikke merkbart transportskader
For at vi skal kunne kreve eventuelle transportskader fra transportør ber vi deg om å pakke inn bestillingen innen 4 dager etter levering. Hvis du merker noen skader under utpakking vennligst la imtems (så langt det fortsatt mulig) i originalemballasjen, og ikke bruker dem, og umiddelbart informere oss via telefon eller e-post av skaden i orden for oss å ta vare på skadekrav.
Dine garantikrav på grunn av mulige transportskader forbli urørt fra de foregående ordninger.
6. Bestilling av eiendomsrett
Den leverte varer forblir eiendom av Aquatuning Gmbh til fullt betalt for.
7. Garanti
7.1 Eventuelle bilder som brukes for varer presentasjon i nettbutikken fra Aquatuning er bare exepmplary. De gjør ikke alltid skildre varen annonseres naturtro men bare tjene til å illustrere formål. Spesielt fargen kan avvike fra den opprinnelige på grunn av forskjellig fargeinnstilling dataskjermer. Bare den tekniske beskrivelsen av artikkelen er gyldig!
7.2 Åpenbare mangler må rapporteres av kunden til Aquatuning i skriftlig form (f.eks post, faks, e-post) innen tre uker etter levering av varene. En mangel er åpenbar hvis det skjer til en objektivt vurderer gjennomsnittlig kunde som ikke er spesielt kjent med gjenstand for kontrakten (varene) uten noen uvanlige eksamen. Hvis en mangel er bare merkbar etter undersøkelse av en profesjonell og / eller krever større mengder tid og / eller penger til å bli lagt merke til det er ikke opplagt.
7.3 Kunden er nødvendig for å sikkerhetskopiere alle data muligens lagret på en vare før du returnerer den.
Aquatuning er ikke ansvarlig for tap av data på elementer som returneres til Aquatuning.
7.4 Dersom et krav om mangel vise seg å være grunnløs Aquatuning vil sende varene tilbake til kunden. Pris inkludert eksamens utgifter skal betales av kunden. Aquatuning forbeholder seg retten til å kreve en flat avgift på 30,00EUR i denne sammenheng å dekke eksamens og håndteringskostnader. Retten til å hevde høyere utgifter forblir reservert. Kunden har lov til å bevise at de faktiske utgiftene ved Aquatuning var lavere.
7.5 Dersom Aquatuning er, uten egen uaktsomhet, ute av stand til å eliminere en mangel ved å erstatte varene fordi det er f.eks utsolgt eller om en reparasjon ikke er mulig eller bare mulig vidd uforholdsmessig kostnadsAquaTuning har rett til å trekke seg fra kontrakten med kunden. I dette tilfellet vil kunden bli informert umiddelbart at den bestilte varen ikke er tilgjengelig lenger, og at en reparasjon er bare mulig med uforholdsmessig utgifter. Alle innbetalinger fra kunden vil også bli refundert umiddelbart.
7.6 Vilkårene for 7,5 gjelder feil leveranser og galt leverte mengder henholdsvis
7.7 Garantiperioden strekker seg 2 år etter levering av varene til kunden
7.8 Ingen garanti gjelder for skader forårsaket av feil bruk, feil bruk eller installasjon, normal slitasje, uforsiktig bruk, ignorering av undersøkelses- eller bruksanvisningen, samt forsøk på reparasjon eller modifikasjoner anvendt av kunden eller tredjeparter.
8. Ansvar
8.1 Aquatuning er ansvarlig uten noen restriksjoner i henhold til de juridiske regelverk for skader av underskriveren som er forårsaket av forsettlige eller grovt uaktsomme handlinger av Aquatuning eller sine assistenter. Det samme gjelder for erstatning etter produktansvarsloven.
8.2 Bortsett fra at ansvar Aquatuning for påstander om skader - uansett for hva lovlig grunn - er begrenset i henhold til følgende regelverk hvis ingen garanti tatt av Aquatuning resultater i ulike forhold:
"For uaktsomt forårsaket skader Aquatuning er bare ansvarlig i rammen av den typisk påregnelige skader
"Ansvaret til Aquatuning for uaktsomt forårsaket tap av data og / eller programmer er begrenset til vanlig utvinning innsats som ville ha resultert når regelmessige og tilstrekkelige data backup ble gjort av underskriveren
"For uaktsomt forårsaket skader forårsaket av forsinkelse ved Aquatuning ansvar Aquatuning er begrenset til typisk forutsigbare skader, men høyst 5% av den avtalte totalpris av de berørte kontrakt.
Intet ansvar er tatt ved kommersiell bruk av produktene samt bruk på andre måter enn det tiltenkte formålet, som, hvis ingenting annet er spesifisert, er en hjemmedatamaskin.
8.3 Reglene i foregående klausulen gjelder også for en begrensning av indemnifiability for ubrukelig utgifter (§ 284 BGB).
8.4 De foregående ansvars Vilkårene gjelder også for assistenter i Aquatuning
lagring 9. data
Alle data som samles på denne nettsiden oss behandles i henhold til reglene i den føderale personvernlovgivning (Bundesdatenschutzgesetz / BDSG) og informasjons- og telekommunikasjonstjeneste lov (Informations- und Telekommunikationsdienstegesetz / IuTDG) Ingen personlige data vil bli gitt videre til tredjepart uten eksplisitt tillatelse fra de berørte parter.
10. Gjeldende lov
Kun tysk lov, med unntak av EN salgsmesse, gjelder selv om kunden bor i utlandet eller forretningssted ligger i utlandet.
Andre betingelser for fakturering og leie-kjøp:
Fakturering av nettstedet via kredittkort er utført av
HUELLEMANN & STRAUSS ONLINE TJENESTER S.à R.L.
1, Place du Marché
L-6755 Grevenmacher
R.C.S. Luxembourg B 144 133
E-post: info @ hso-services.com
ADMINISTRERENDE DIREKTØR:
Dipl. Vw. Mirko Hüllemann
Heiko Strauss
Betaling med faktura og finansiering:
I samarbeid med Klarna kan vi tilby deg fakturaen og leie-kjøp som betalingsalternativ.
Vær oppmerksom på at Klarna faktura og Klarna er kun tilgjengelig for sluttbrukere, og at betalingen må gjøres til Klarna.
Klarna faktura
Betalingsperioden er 14 dager fra fakturadato. Fakturaen utstedes når levere varene og sendt enten via e-post eller sammen med varene. Den fullstendige vilkår og betingelser for kjøp på kontoen, kan du klikke her. The Online Store samler fakturaen med Klarna et gebyr på 0,00 euro per bestilling.
Klarna
Med finansiering tjeneste Klarna du kan (men ikke mindre enn 6,95 €) til å betale kjøpesummen fleksibel i månedlige avdrag på minst 1/24 av totalbeløpet. For mer informasjon om Klarna herunder vilkår og betingelser og den europeiske standarden Consumer Credit Informasjon finner du her.
Databeskyttelse varsel
Klarna anmeldelser og evaluerer datainformasjon og opprettholder en berettiget interesse og mulighet til å utveksle data med andre selskaper og kredittopplysningsbyråene. Din personlige informasjon vil bli behandlet i overensstemmelse med gjeldende databeskyttelse og som angitt i Klarna personvern.